Search This Blog

Sunday, July 17, 2016

Bermonolog

Monolog
Yup, aku sangat suka bercakap dalam hati.
Aku sangat suka berbicara dengan diri sendiri.
Kadang-kala aku bercerita pada diri sendiri.
Haha...

Aku pemalu. Introvert...? mungkin.
Susah nak bercerita hal aku, berborak dengan orang lain, payah.
Lagi payah bila aku sedar yang tak semua akan telan gula-gula yang aku beri.
Akan ada yang meludah kembali ke muka aku.
Membuatkan aku lagi suka menutup mulut.

Agar mulut mereka tertutup
Tertutup daripada berbicara mengenai diriku.
.
.
Tapi, aku suka nak berbicara tentang diri aku.
Pada seseorang. Biasanya hanya seorang pada suatu masa.
Andai aku bicara seorang diri,
...maknanya bicaraku hanya dalam hati.
Andai aku bicara pada seseorang?
.
.
Maknanya bicaraku pada seseorang yang MASIH berada di hati?
Haha...
Sudah.. sudah... mari kita tidur
--- bicaraku dalam hatiku

No comments:

Post a Comment