Search This Blog

Thursday, December 17, 2015

Novel Kita


Maaf, aku down lagi.
Hahaha... kerna lama 'suara'nya tak bersinggah
Hingga asyik teringat pada seseorang
Lantasku 'belek' tulisan yang kunamakan 'NOVEL KITA'

NOVEL KITA
Koleksi 'kata-kata' kita, yang bunyinya tiada kedengaran
Hanya coretan tulisan yang bunyinya bisa ditatap
Lahir semenjak dua puluh tiga April 2012.

Kata orang
Tatkala kepercayaan mulai runtuh
Toleh ke belakang, intai kembali lembaran semalam
Nescaya terselak seribu hikmah.

Dan aku tersenyum kembali
Betapa cekalnya aku
Hingga kini masih menongkah ombak air mata
Menebalkan NOVEL KITA yang tidak kesudahan

Dan aku juga ternampak
Seribu satu usahamu sebenarnya.
dan aku tersenyum lagi, tergelak, terima kasih
Lalu aku menyambung 'menulis' NOVEL KITA

# hahaha... penat membaca novel kita. Beratus2 muka surat. Tapi tersenyum puas
# jom kita habiskan cerita NOVEL KITA dengan ending yang comel (bak kata si dia, hahaa)

No comments:

Post a Comment