Search This Blog

Thursday, November 26, 2015

Soalan

Setiap kali kicauan kedengaran
Jemari pantas menaip, membalas kegirangan
Huruf membentuk perkataan
Perkataan membentuk persoalan

Namun pabila soalan
Hanya membuihkan lebih banyak persoalan
Menantikan buih-buih pecah
Tanpa sebarang jawapan

Bisu
Dan aku lesu

Soalan itu:
a. terlalu komplek?
b. terlalu personal?
c. tak penting pun?
d. semua di atas.

Dan entah kenapa
Aku pilih untuk tidak menjawab.
Setiap kali.
Berkali-kali.

Pernah dahulukala ia berkicau
"Minta maaf saya mesej dan ganggu awak"
Mungkin ianya berbunyi
"Minta maaf mesej awak ganggu saya"

Dan kurasa
Bunga berduri ni dah lama sangat aku genggam.
Mungkin
Masih tak cukup lama. So, aku perlu terus genggam?

Cehh... soalan lagi. Dan tiada siapa yang akan jawab.
Abaikan.

#uishhhh, down.

No comments:

Post a Comment