Search This Blog

Sunday, July 19, 2015

Pinta Pintu Barat, Pinta Pintu Timur

Doa org puasa
Senang dimakbulkan
Dan aku pinta
Hanya kepadaNya

Ku pinta di lebaran nnt
Pintu Barat terbuka
Begitu juga Pintu Timur
Dan dipertemukan keduanya

Aku pernah merancang
Seribu satu rancangan
Pelan A dicantas
Pelan B dikibarkan

Namun entah

Dan aku ambil keputusan
Sudah enggan merancang
Enggan me'reserve'
Enggan terlalu memgharap pada makhluk

Lebaran kedua
Pintu Barat memberi isyarat bakal terbuka
Mulanya aku enggan menolaknya
Namun, mungkin ini peluang.

Dan aku menolak Pintu Barat
Lalu terbuka

Aku menghantar isyarat kpd Pintu Timur
Kabur barangkali
Kuhantar sekali lagi tatkala ayam berkokok
Dan Pintu Timur terbuka

Lalu rombonganku berjalan melalui Pintu Barat
Dan dia berjalan melalui Pintu Timur
Katanya walaupun aku tiba ke Pintu Timur,
mungkin bertemunya tiada

Harapan
Aku masih meletakkan harapan
Walaupun tipis
Kebarangkaliannya masih wujud

Namun apakan daya
Pintu Barat dan Pintu Timur masih belum terhubung
Owh, aku tersedar... di akhir doaku
Ku pinta, "jika itu yg terbaik, Engkau Yg Maha Mengetahui"

Pintu Barat memberi isyarat untuk menutup
Tatkala langit dicemari warna jingga
Tatkala melangkah pulang
Terlihat jejak2 4 sahabat.

Dua kali. Mungkin ini yg terbaik.

No comments:

Post a Comment