Search This Blog

Saturday, April 2, 2016

Aku Nak Watak Tu

Dulu bila aku tengok cerita '1 litre tear',
Cerita pasal seorang wanita aktif,
Tetiba dapat penyakit yang lama kelamaan makin lumpuh,
Tak dapat bergerak. Hingga tak dpt berkata, malah x mampu menelan makanan.

Dan ada watak lelaki yang pendiam,
Sentiasa memerhati, prihatin.
Selalu beri sokongan pada wanita tersebut.
Dan aku ingin melakonkan wataknya.
.
.
Kemudian aku menonton cerita 'the fault in our stars',
Cerita pasal seorang wanita,
Menghidap kanser dan selalu murung,
Dan wanita ini pergi ke perjumpaan pesakit2 kanser.

Dan ada watak lelaki yang sangat caring,
Selalu beri sokongan pada wanita tersebut.
Sangat sweet orangnya, xpernah putus asa.
Dan aku ingin melakonkan wataknya.
.
.
Malam ini aku tonton cerekarama - Fatin,
Ada selit cerita pasal kawan wanitanya,
Xpernah datang period,
Rupa2nya dia dilahirkan tanpa rahim.

Dan ada watak lelaki yang minat dengannya,
Bila diberitakan mengenai ketiadaan rahim,
"Jom, kita kawin sekarang."
Dan aku ingin melakonkan wataknya.
.
.
Bagi aku, bila kita kata kita nak bersama seseorang yang kita suka
Bukannya kita hadirkan diri hanya pada masa dia senang.
Perlu juga hadirkan diri pada masa dia paling memerlukan seseorang.
So, bila boleh ambil saya berlakon?

Hahaha...

No comments:

Post a Comment